10 korzyści z kampanii reklamowych w Social Media



Kampanie reklamowe w Social Mediach to podstawa kreowania wizerunku marki. Śmiało można wysunąć tezę, że przedsiębiorca, który nie udziela się na Facebooku, czy Instagramie, staje się niewidoczny dla nowych, potencjalnych klientów czy użytkowników. Dlaczego warto być obecnym w SM i inwestować w działania reklamowe? Te 10 powodów powinno przekonać każdego, kto chce rozwijać swój biznes.


#1 Niskie koszty


Kampania reklamowa na Facebooku, Twitterze, czy Linkedinie jest bardzo elastyczna, jeżeli chodzi o środki, jakie chcemy przeznaczyć na ten cel. To może być kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Oczywiście efekt będzie współmierny do zainwestowanej kwoty, zawsze mamy jednak gwarancję, że treści trafią do odpowiedniej grupy docelowej - pod warunkiem, że zostanie ona odpowiednio stargetowana. Koszt reklamy w Social Media będzie znacząco niższy w porównaniu na przykład do produkcji spotu radiowego.



#2 Możliwość dostosowania kanału komunikacyjnego do modelu biznesu


W zależności od tego, czym się zajmujesz i gdzie znajduje się najwięcej twoich klientów (na przykład biznes lepiej reklamować na LinkedIn, a usługi na Instagramie), wybierasz odpowiedni kanał. A wybór jest spory: Facebook, Twitter, Linkedin, platformy video, takie jak YouTube czy Vimeo, a nawet komunikator, czyli Messenger. Kampanie reklamowe zostaną zamieszczone w miejscach, gdzie użytkownicy interesujący się twoją branżą, przebywają cały czas.


#3 Kampania reklamowa buduje wizerunek


Używając odpowiednich narzędzi możecie stworzyć reklamę, która wcale nie będzie...reklamą. A przecież wiadomo, że dla użytkowników Social Media liczą się wartościowe treści. Ciekawy, merytoryczny artykuł na blogu, film instruktażowy na YouTube, branżowy wywiad na LinkedIn - to przyciągnie uwagę, przekieruje na twoją stronę internetową i postawi twoją markę w roli autorytetu.



#4 Lepsze zasięgi


Niestety, nawet ciekawe i wartościowe treści nie są w stanie zagwarantować nam nowych fanów na Facebooku czy Instagramie. Media Społecznościowe skutecznie ograniczają zasięgi, przekonując do inwestowania w płatne kampanie reklamowe. Odpowiednio zawężona grupa odbiorców (dla biznesów lokalnych lub dedykowanych określonym grupom społecznym) pozwoli kierować materiały do osób faktycznie zainteresowanych, które nie tylko staną się klientami, ale również fanami. Przywiązanie do marki to podstawa, bo zaangażowany użytkownik napędzał kolejne działania

i przyciągał innych.


#5 Świadomość tego, na co wydajesz pieniądze


Kampanie w Social Mediach to pieniądz, który zawsze w jakimś stopniu zaowocuje. Przykładowo - kampania w tradycyjnej prasie przyniesie efekty wyłącznie wtedy, gdy ktoś skorzysta z twojej oferty. Kampania na YouTube, Facebooku czy LinkedIn pozwala nie tylko zyskać nowy kontakt sprzedażowy, ale również zaangażować na dłużej. Powtarzalność reklamy utwierdza w przekonaniu, że produkt lub usługa są warte uwagi. Inwestując kilkaset złotych w kampanię reklamową wiesz, że zyskasz nowych fanów,

a ruch na stronie wzrośnie. Inwestując kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie, na co pozwalają sobie duże marki, możesz z powodzeniem wprowadzić nowy produkt na rynek, który stanie się przebojem. Czy zyskujesz gwarancję powodzenia? Zaplanowanie strategii najlepiej zostawić profesjonalistom, którzy zajmują się tym na co dzień.



#6 Wsparcie w sprzedaży


Social Media to niezastąpione narzędzie dla wszystkich sklepów, które prowadzą sprzedaż online. Poprzez posty i publikowane treści, przekierujesz klientów do swojego sklepu, polecisz im promocję, przedstawisz nowości. Połączenie E-commerce i Social media to dźwignia do sukcesu.


#7 Kontakt z użytkownikami


Kampanie reklamowe w Social Media nie tylko pozwalają na ciągłe przekazywanie informacji odbiorcom, ale również na tworzenie z nimi relacji. Odpowiadając na komentarze i reagując na bieżąco, poznajesz jeszcze lepiej potrzeby klientów, co pozwoli ci lepiej opracować swoją ofertę.


#8 Budowanie zaufania


Użytkownik, który zobaczy twoją reklamę, może od razu na nią zareagować (poprzez udostępnienie, „lajka”, wysłanie zapytania), a będąc z tobą w kontakcie wie, że ma wsparcie. Jeżeli twoja usługa lub towar go zawiedzie, dysponuje wieloma kanałami komunikacji: komunikatory, komentarze. Przed zakupem ma szansę zapoznać się

z opiniami na twój temat. Właśnie to buduje zaufanie u odbiorcy.


#9 Możliwość poszerzania grona odbiorców


Płatne kampanie Social Media to jednocześnie możliwość dotarcia do zupełnie nowych osób, które w żaden inny sposób nie miałyby szansy dowiedzieć się o twojej firmie. Właśnie dlatego tak ważne są interesujące i merytoryczne treści – to one przyciągają bardziej od tradycyjnej formy reklamy.



#10 Remarketing


Rzadko dokonujemy zakupu za pierwszym razem, dlatego remarketing może okazać się skutecznym narzędziem przy domknięciu sprzedaży. Remarketing to nic innego jak działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną, na podstawie ciasteczek. Według najnowszych badań Digital 2019, w sieci spędzamy dziennie ok. 6 godzin, a sporą część tego czasu poświęcamy m.in. na Facebooka, Instagram, YouTube i inne Social Media. Dzięki przekazowi dopasowanemu do odbiorcy, użytkownik z większym prawdopodobieństwem powróci do Twojej witryny, a sprzedaż przez internet znacząco wzrośnie.



W NOVITZKY DIGITAL zajmujemy się obszarem mediów digitalowych i możliwościami jakie te media dają w celu ulepszenia i rozwinięcia komunikacji marketingowej.


Zapraszamy do KONTAKTU z NOVITZKY GROUP.


#NOVITZKYGROUP

#WeCreateYourDreams

#marketing

#socialmedia

Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY
160x75.png

© 2020 by NOVITZKY

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING