10 sposobów na skuteczną reklamę Google Ads.



W Google Ads drzemie olbrzymi potencjał reklamowy. Jak wynika

z badania Forrester, aż 93% internautów szuka informacji

w wyszukiwarkach, z czego ponad 90% kieruje swoje zapytania do Google. Nic dziwnego, że dla wielu przedsiębiorców priorytetem stała się wysoka pozycja na liście wyszukiwania. Jak przebić się przez konkurencję? Przygotowaliśmy 10 kroków, dzięki którym zaprojektujesz skuteczną kampanię Google Ads.



1. Dobierz optymalne słowa kluczowe


Określenie fraz kluczowych, w odpowiedzi na które wyświetli się reklama jest podstawowym elementem kreacji każdej kampanii Google Ads. Bez względu na to, czy przygotowujesz reklamę w sieci wyszukiwania, kampanię produktową czy wideo na Youtube, musisz zastanowić się, czego szukają w Internecie twoi klienci. Słowa klucze powinny być odbiciem zainteresowań internautów, a równocześnie bezpośrednio wskazywać na oferowane produkty/usługi. Tylko takie podejście pozwoli ci maksymalnie wykorzystać potencjał Google Ads.



2. Przygotuj listę wykluczających słów kluczowych


Słowa kluczowe są ważne, ale równie istotny jest ich negatywny odpowiednik - wykluczające słowa kluczowe, a więc frazy, na które reklama nie będzie się pokazywać. Ich uwzględnienie w kampanii zwiększa Wynik Jakości i jest kluczowe do pozyskania wartościowych leadów.


3. Zadbaj o zwięzłe copy i CTA


Tekst jest jednym z najważniejszych elementów reklamy, które mogą przesądzić, czy użytkownik kliknie w link i przejdzie na witrynę sklepu. Ułożenie treści, która będzie konwertować nie jest jednak prostą sprawą. Zaleca się, by tekst był maksymalnie prosty, a przy tym odzwierciedlał potrzeby i wartości grupy docelowej. A dalej? Dorzuć CTA, które w jasny sposób zasygnalizuje, jakiej akcji oczekujesz od użytkownika („Kup”, „Sprawdź”, „Skontaktuj się z nami”).



4. Uzupełnij rozszerzenia


Dodanie rozszerzeń do reklamy, choć nieobowiązkowe, może wpłynąć na skuteczność kampanii i poziom wskaźnika CTR. Reklama z rozszerzeniami zajmuje większą powierzchnię w wyszukiwarce, dzięki czemu jest lepiej widoczna i… chętniej klikana.

Rozszerzenia pozwolą ci przemycić dodatkowe informacje o firmie takie jak lokalizacja sklepu, numer kontaktowy, cennik, a także wstawić linki do wybranych podstron. Możesz ustawić je samodzielnie lub zwrócić się o pomoc do zaufanej agencji reklamowej.


5. Dopasuj wygląd reklam do urządzeń mobilnych


Liczba internautów, którzy przeglądają strony www na telefonach i innych urządzeniach mobilnych zwiększa się każdego roku. Smartfony służą nam nie tylko do kontaktowania się z bliskimi, ale coraz częściej sięgamy po nie, by wyszukać informację w sieci lub... zrobić zakupy online! Nic dziwnego, że - aby dotrzeć do dzisiejszych konsumentów - zarówno witryna, jak i komunikat reklamowy muszą spełniać wymagania „mobile friendly”.

Przygotowanie osobnych reklam w Google Ads kierowanych na urządzenia mobile jest zatem prostą drogą do poprawy wyników kampanii i wzrostu konwersji.



6. Zoptymalizuj witrynę sklepu


Wbrew pozorom, sukces kampanii w Google Ads nie zależy wyłącznie od kreacji czy wielkości budżetu na reklamę. Wynik Jakości buduje bowiem kilka elementów, w tym jakość docelowej strony www. Takie aspekty jak szybkość ładowania się sklepu, responsywność witryny czy stopień nasycenia słowami kluczowymi mogą być odpowiedzialne za skuteczność całej kampanii! Im wyższy Wynik Jakości, tym lepsza pozycja reklamy w wyszukiwarce i niższy koszt za klika.


7. Ustaw kampanie remarketingowe


Odpowiednia konfiguracja Google Ads pozwala na stworzenie list remarketingowych złożonych z osób, które odwiedziły wcześniej twoją stronę. Kampanie z wykorzystaniem takich danych są niezwykle skutecznym, a przy tym tanim rozwiązaniem, które pomogą ci przekonwertować „ciepłe leady” na klientów sklepu.



8. Wykorzystaj możliwości Google Ads


Chociaż panel Google Ads na pierwszy rzut oka wygląda dość skomplikowanie, warto poświęcić czas, żeby zgłębić jego zakamarki. Odpowiednie wykorzystanie dostępnych funkcji pozwoli ci tworzyć bardziej zaawansowane i nowoczesne kampanie reklamowe.

Co ważne, możliwości Google Ads są systematycznie rozwijane. Użytkownicy mogą już np. automatycznie generować nowe wersje reklam do testów A/B czy prowadzić inteligentne („samo optymalizujące”) kampanie. Nowością jest udostępnione niedawno

w GA narzędzie Google Signals do zbierania rozbudowanych danych, które pozwoli na większą personalizację reklam i udoskonalenie kampanii remarketingowych.


9. Testuj i jeszcze raz testuj


Prawidłowa optymalizacja kampanii Google Ads wymaga ciągłego testowania. Już na wstępie warto przygotować kilka zestawów reklam odmiennych pod względem treści, słów kluczowych, grafik czy wezwania Call-to-Action. Regularne sprawdzanie, jak radzą sobie różne warianty reklam pozwoli zidentyfikować optymalny układ elementów

i osiągnąć lepsze wyniki przy niższych stawkach za klika.



10. Analizuj wyniki kampanii


Zaprzyjaźnij się z Google Analytics - to niezastąpione narzędzie w pracy każdego marketera. Dane zgromadzone w panelu pozwolą ci prześledzić każdy etap kampanii

i wyciągnąć wartościowe wnioski, nieocenione w procesie optymalizacji działań reklamowych. W GA sprawdzisz efektywność każdego słowa kluczowego (które z nich najlepiej konwertuje, a które generuje największy ruch na stronę), a wiedzę tę możesz później wykorzystać np. do opracowania strategii SEO.



Jeżeli chcesz zadbać o swój wizerunek jak i Twojej Firmy, to NAPISZ DO NAS a zespół specjalistów z NOVITZKY GROUP skontaktuje się z Tobą w celu zaproponowania najlepszych rozwiązań!

Pomożemy Ci w szybki sposób dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców i zwiększyć ruch na stronie poprzez odpowiednią konfigurację kampanii w Internecie.


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#NOVITZKYGROUP

#WeCreateYourDreams

#GoogleAds

Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY

© 2020 by NOVITZKY

160x75.png

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING