Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY
160x75.png

© 2020 by NOVITZKY

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING

12 zalet prowadzenia bloga firmowego.



Blog firmowy, w odróżnieniu od tradycyjnych kampanii reklamowych, jest stosunkowo tanim, a przy tym niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Jaki potencjał kryje w sobie regularna publikacja treści?



1. Zwiększenie widoczności w Google


Prowadzenie bloga firmowego ma ogromny wpływ na SEO. Algorytmy Google faworyzują rozbudowane i kompleksowe witryny, dlatego systematyczne dodawanie nowych treści (każdy artykuł to kolejna podstrona!) może w stosunkowo krótkim czasie poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Wpisy na blogu są także doskonałym miejscem do ulokowania słów kluczowych, a zwłaszcza tzw. fraz long tail (z długim ogonem) - wyrażeń precyzyjnie dopasowanych do zapytań użytkowników.



2. Pozyskanie wartościowego ruchu


Dzięki dobrej widoczności w Google i właściwym stosowaniu słów kluczowych, na witrynę trafią osoby, które mogą być faktycznie zainteresowane produktami firmy. Dobrze zoptymalizowany blog jest więc odpowiedzialny za generowanie ruchu na stronie. Według badania HubSpot, firmy z „żyjącym” blogiem notują średnio 5-krotnie większy ruch niż przedsiębiorstwa, które nie zdecydowały się na prowadzenie bloga.


3. Szansa na większą sprzedaż


Większy ruch na stronie jest okazją do zdobycia leadów, a dalej - pozyskania nowych klientów. Oczywiście, blog nie może pełnić funkcji wyłącznie sprzedażowych. Nachalna reklama zniechęci internautów już na samym starcie. Dobrą praktyką jest umieszczenie na końcu artykułu nawołania do podjęcia akcji (call-to-action), np. zapisu do newslettera, skorzystania z promocji czy skomentowania wpisu. W tym przypadku świetnie sprawdzi się także kampania remarketingowa na Facebooku lub Google Ads.



4. Wizerunek eksperta w branży


A jeśli nie treści reklamowe, to co? Blog firmowy warto wypełnić wartościowymi artykułami, które zaprezentują cię jako eksperta w branży. Sprzedajesz meble? Napisz

o aranżacji wnętrz i najnowszych ekologicznych trendach. Zaprezentuj, jak wykorzystać twoje rozwiązania i podziel się wskazówkami, jak dobrać model odpowiedni do swoich potrzeb. Jakościowe wpisy są odbiciem wiedzy - udowadniają, że znasz się na rzeczy

i kreują wiarygodność firmy.


5. Budowanie zaufania do marki


Raport Social Media Today wykazał, że klienci dużo bardziej ufają blogom niż komunikatom reklamowym. Aż 81% internautów deklaruje, że darzy zaufaniem informacje publikowane na blogach firmowych, a 61% z nich jest skłonnych zakupić produkt po lekturze artykułu. Nic dziwnego - blog pozwala zaprezentować wartości, którymi kieruje się marka, wyrazić jej osobowość, a tym samym sprzyja nawiązaniu relacji

z konsumentem.



6. Odpowiedzi na najważniejsze pytania klientów


Dzięki możliwości bieżącego komentowania i dzielenia się opinią, w łatwy sposób poznasz najczęstsze pytania i trudności, z którymi zmagają się klienci firmy. Trafny komentarz może być inspiracją do stworzenia kolejnego tekstu, a nawet całej serii FAQ. Umieszczenie na blogu odpowiedzi na problemy userów nie tylko wpłynie na pozycjonowanie strony, ale także odciąży w pracy Biuro Obsługi Klienta.


7. Potęga case study


Blog firmowy jest doskonałym miejscem do publikacji customer experience - opinii, emocji i przeżyć klientów związanych z twoim brandem. W końcu „nie ma nic potężniejszego niż dobra historia” - jak powiedział bohater kultowego serialu. Case study jest z powodzeniem stosowane zarówno w B2C, jak i B2B, by przedstawić możliwe zastosowania w różnych branżach i pozytywne doświadczenia z produktem.



8. Analiza zachowań klientów


Systematycznie prowadzony blog będzie prawdopodobnie najchętniej odwiedzanym miejscem na twojej stronie. Warto to wykorzystać i sprawdzić, jak poruszają się po nim użytkownicy. Ile tekstu czytają? Czy przechodzą na inne podstrony? Rzetelna analiza pozwoli na wyciągnięcie istotnych wniosków. Posłużą one np. do zoptymalizowania designu i zaprojektowania ścieżki klienta.


9. Wielokrotne wykorzystanie treści


Materiały, które przygotujesz w ramach bloga mogą zostać użyte na wiele sposobów - w reklamach, newsletterze czy postach na Social Media. Użytkownicy zgromadzeni na platformach społecznościowych chętnie reagują na udostępnione wpisy - komentują je, like’ują i share’ują, zwiększając tym samym zasięg posta. Atrakcyjny artykuł ma potencjał rozprzestrzenić się jak wirus, docierając do ogromnej liczby osób.

O promocji w Social Mediach przeczytasz więcej na naszym blogu.



10. Wsparcie strategii link buildingowej


Wartościowy materiał potrafią docenić nie tylko klienci, ale także dziennikarze i portale

z branży. Pozyskanie linku do bloga na zewnętrznych (a zwłaszcza mocnych!) witrynach jest niezwykle pożądane. Takie działania przyczynią się do wygenerowania dodatkowego ruchu na stronę, a także wzmocnią twoją pozycję w Google.


11. Narzędzie Employer Branding


Obok jakościowych materiałów na blogu dobrze widziane są nowinki i najnowsze informacje z życia firmy. Posty tego typu są nieocenione w skróceniu dystansu pomiędzy klientem a korporacją. Odsłaniając rąbek tajemnicy, pozwalają zbliżyć się do osób, które tworzą firmę. Takie informacje pełnią także funkcję promocyjną - reklamują firmę w oczach przyszłych pracowników.


12. Wzrost zaangażowania personelu


Artykuły mogą opisywać kadrę pracowniczą, a jeszcze lepiej - być przez nią pisane! Wspólne tworzenie bloga firmowego jest inicjatywą, która zaangażuje i zintegruje wszystkich pracowników. Posty podpisane imieniem pokażą ludzką twarz firmy

i pomogą nawiązać bardziej personalną relację z konsumentami. Aspekt ten może wpłynąć na decyzje zakupowe - klienci bowiem chętniej sięgają po produkty firmy,

z którą czują się związani.



Jeżeli chcesz zadbać o odpowiednie treści na swojej stronie, to NAPISZ DO NAS a zespół specjalistów z NOVITZKY GROUP skontaktuje się z Tobą w celu zaproponowania najlepszych rozwiązań!


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#novitzkygroup

#wecreateyourdreams

#blog

#seo