Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY
160x75.png

© 2020 by NOVITZKY

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING

"Jak się wyróżnić?''. Nowości w branży eventowej w roku 2020.



Branża eventowa jest bardzo wymagająca. Podstawą tego sektora jest wysoka kreatywność oraz dopasowanie wydarzenia do stale zmieniających się potrzeb potencjalnych uczestników. To oznacza, że organizacja eventów wymaga ciągłych modyfikacji i udoskonalania, aby przynosiła oczekiwane efekty. Początek 2020 roku to idealna okazja do zbadania trendów i nowości, dzięki którym event zostanie zapamiętany na dłużej. Które z nich najlepiej wdrożyć w strategię działania już teraz?



Zawężanie grupy docelowej


Organizacja dużego eventu może mieć porównywalne efekty do mniejszego wydarzenia. Dzieje się tak dlatego, że często łatwiej jest dotrzeć do niewielkiej grupy odbiorców i skuteczniej spełnić ich potrzeby niż ukierunkowywać działania na masowe zainteresowanie. Wiele firm dostrzega ten potencjał, dlatego przygotowuje małe eventy na podstawie oczekiwań ściśle określonych, potencjalnych uczestników. Kierując się tym założeniem, organizacja wydarzenia w nietypowym miejscu lub z użyciem droższego wyposażenia jest zdecydowanie łatwiejsza.



Ekologia, czyli światowy trend


Świadome dbanie o środowisko, zrównoważony rozwój i zero waste to idee, które pojawiają się w wielu sektorach, również tych światowych. Założenia te są jednym z najważniejszych trendów na przyszłe lata w procesie rozwoju branży eventowej. W 2020 roku organizatorzy będą więc sięgać po akcesoria wielokrotnego użytku i ekologiczne gadżety reklamowe, a także przywiązywać dużą wagę do segregacji odpadów.



Nowoczesne technologie w branży eventowej


Dokładna analiza danych związanych z zachowaniem uczestników i intensywnością ich zainteresowania jest niezbędna do tego, aby móc stale ulepszać założenia eventów oraz dostosowywać je do zmieniających się oczekiwań. Technologie AI i Big data będą coraz chętniej wykorzystywane w najbliższych latach. Jeśli chodzi o sam program eventu, pojawiać się w nich będą interaktywne stoły i stanowiska, hologramy, czy inne, nowoczesne multimedia.



VR, czyli wirtualna rzeczywistość


Technologia VR, która pozwala przenieść się w dowolne miejsce wirtualnej rzeczywistości, jest doskonałą atrakcją na różnego typu eventach. Dostarcza uczestnikom niezapomnianych wrażeń, dużą dawkę emocji i adrenaliny, czyli rozrywkę na najwyższym poziomie. Innowacyjny sprzęt wykorzystujący w swoim działaniu technologię VR, taki jak gogle, platformy, konsole, czy symulatory, podnosi prestiż całego wydarzenia. Urządzenia te mają uniwersalne zastosowanie – pasują zarówno do eventów integracyjnych, motoryzacyjnych, czy sportowych, jak i wydarzeń muzycznych lub imprez przeznaczonych dla dzieci.



Transmisje online


Zarówno organizując duży event, jak i mniejsze wydarzenie warto rozważyć możliwość udostępniania ich w formie online. Choć jest to wyzwanie pod względem technicznym, potrafi przynieść organizatorom wiele korzyści szczególnie w kwestii zasięgu.



Większy wpływ uczestników na organizację eventu


Aktywna interakcja z uczestnikami podczas eventu nie obejmuje jedynie korzystania z social media i dedykowanych aplikacji. Rola odbiorców staje się istotniejsza również w samym planowaniu wydarzenia. Uczestnicy mają coraz większy wpływ na ostateczny program eventu, a nawet na atrakcje, które mają się na nim pojawić.



Promocja eventu w mediach społecznościowych


Promowanie wydarzenia przez wybrane kanały social media takie jak Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube czy Snapchat staje się coraz trudniejsze, dlatego wymaga odpowiedniego podejścia. W dobie ograniczanych zasięgów, warto zainwestować w dobrze zoptymalizowane reklamy, a także formaty najchętniej wybierane przez użytkowników – zdjęcia 3D, relacje, video, wywiady i opinie.

Wiele firm coraz częściej decyduje się na wsparcie ze strony Influencerów, którzy dzięki obietnicy przybycia na promowane wydarzenie, swoim zasięgom i wiernym fanom, mają bardzo często decydujący wpływ na powodzenie danego eventu i jego reklamę w mediach.



Jak będzie wyglądać branża eventowa w 2020 roku?


Szczególnym wyzwaniem w organizacji eventów w 2020 roku są nowoczesne technologie związane z analizą danych i wirtualną rzeczywistością, dzięki którym wydarzenie ma ogromną szansę na zaistnienie w całej branży. Interaktywne programy do gromadzenia opinii i informacji o uczestnikach nadal będą jednym z najważniejszych narzędzi w organizacji eventów. Kluczem do sukcesu w promowaniu wydarzenia jest spełnienie oczekiwań odbiorców, które wraz ze wsparciem merytorycznym, jak i dużą dawką innowacyjnej rozrywki pozwolą uzyskać najlepsze efekty.


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#novitzkygroup

#events

#wecreateyourdreams