Trendy Digital Marketingu na rok 2020.



Jedyną stałą w świecie reklamy, nie tylko on-line, jest zmiana. Nic dziwnego, że końcówka, jak i początek roku jest okazją do podsumowań i planowania przyszłych działań. Marketerzy nerwowo zastanawiają się czego możemy się spodziewać w 2020 roku? Dynamiczny i nieustanny rozwój nowych technologii oraz rosnące wymagania konsumentów, sprawiają, że my, specjaliści od digital marketingu, musimy trzymać rękę na pulsie i dbać, by proponowane naszym klientom rozwiązania, pozwalały im być zawsze o krok przed konkurencją. Jakie trendy naszym zdaniem zdominują rok 2020?


Po pierwsze KLIENT i jego potrzeby


Coraz częściej o sukcesie w sieci będzie decydowała maksymalna indywidualizacja i personalizacja – zarówno usług, treści jak i oferty produktowej. Dostępne narzędzia pozwalają dziś na zbieranie dość szczegółowych danych o zachowaniach, potrzebach, zainteresowaniach czy preferencjach zakupowych klientów. Podążając za customer experience możemy dostosować nasz sposób i formę komunikacji do preferowanych przez klienta, co bezpośrednio przełoży się na wyższe ROI. W świecie przesyconym reklamami i często dość agresywnym przekazem – klient odbiera spersonalizowany komunikat – jako nienachalny i pomocny w procesie zakupowym. Personalizacja i indywidualizacja komunikacji z klientem sprzyja budowaniu dobrych relacji, a jak pokazują wszelkie dostępne dane - utrzymanie klienta jest znacznie mniej kosztowne, niż jego pozyskanie.



Big Data i automatyzacja w natarciu


Wspomniana powyżej personalizacja i indywidualizacja oferty produktowej oraz formy komunikacji z klientem nie byłaby możliwa, gdyby nie Big Data i zastosowanie rozwiązań marketing automation. Dziś posiadanie odpowiednich danych, ale także umiejętność ich poprawnej analizy mogą okazać się kluczowe w planowaniu i wdrażaniu kampanii marketingowej. Marketerzy zwykli żartować, że kto ma dostęp do danych, ten ma władzę, pieniądze i bezpieczną przyszłość.



Content, content i jeszcze raz content


Contet is the king! Chyba bardziej wyświechtanego hasła branża nie słyszała. Ale cóż?! Ono nadal jest aktualne. Ostatnie aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google bezwzględnie wskazują na to, że najważniejszy będzie content – autentyczny, autorski i aktualny, który najlepiej odpowie na pytania użytkownika. Warto zauważyć, że dziś użytkownicy są nie tylko „mobile friendly”, ale i „video friendly” - treści wideo są znacznie chętniej i częściej „konsumowane”, potrafią także dużo bardziej zaangażować odbiorcę.

Ciekawym przykładem jest zeszłoroczna kampania sieci Ikea, która w spotach reklamowych promujących ich asortyment, namawia Polaków do odpoczynku, stosując technikę ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) - wywołującą przyjemne ciarki i uczucie zrelaksowania wśród odbiorców. Ile firm zdecyduje się powtórzyć trik Ikei w tym roku?



Autentyzm


Bombardowani codziennie przekazem reklamowym, często mamy dość nachalnej narracji. Czego jako konsumenci poszukujemy? Autentyzmu. Tak. Obserwując globalne trendy, wielu marketerów, uważa, ze podejmując decyzje zakupowe, także on-line, będziemy szukali firm, których wartości będą zbliżone do naszych. W wyścigu o klienta zwyciężą ci, którzy w swojej firmowej polityce uwzględniają działania proekologiczne oraz prozdrowotne.



VR verus AR


AR (rzeczywistość rozszerzona) oraz VR (rzeczywistość wirtualna) to zdecydowanie przyszłość marketingu. Choć specjaliści od reklamy zdają się dość ostrożnie podchodzić do tej formy promowania marki, coraz śmielej są one wykorzystywane przez gigantów. Rosnąca koncentracja na rozwiązaniach mobilnych, pozwala wysnuć hipotezę, że popularność kampanii promocyjnych wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość będzie rosnąć.



Trendy 2020 – jak przygotować się na zmiany?


Chyba nie ma jednej sprawdzonej recepty, która zagwarantuje marketingowy sukces w 2020 roku. Z pewnością warto śledzić zagraniczne rynki i duże brandy. Istotniejsze zdaje się uważne śledzenie zmian w zachowaniach klientów oraz dostosowanie działań do zmieniających się zwyczajów zakupowych czy procesów decyzyjnych – tym samym konieczna jest nieustana analiza danych i weryfikacja planów oraz działań. Dynamicznie zmieniający się i złożony rynek on-line, jest niezwykle trudny, ale i kuszący obietnicą finansowego sukcesu. Warto zasięgnąć pomocy doświadczonych specjalistów, którzy pomogą „uszczknąć” ten smakowity kawałek tortu.


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#novitzkygroup

#digitalmarketing

#wecreateyourdreams

Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY

© 2020 by NOVITZKY

160x75.png

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING