Czy warto współpracować z influencerami?



Influencer marketing zdecydowanie rośnie w siłę już od kilku lat, a badania i raporty wykazują, że nawet około 50% konsumentów decyduje się na zakup produktu ze względu na rekomendację influencerów. Właśnie dlatego, zamiast nachalnych reklam lub promocji niedopasowanej do użytkowników, wiele przedsiębiorstw decyduje się na rozpoczęcie współpracy z influencerami.


Kim jest influencer?


Influencer to osoba, która wpływa na innych ludzi, zdobyła autorytet i obecnie uznawana jest za lidera opinii. Wśród przykładów można wyróżnić blogerów, ekspertów oraz znane osoby, prowadzące kanały w mediach społecznościowych. Influencerzy najczęściej promują produkty firmy, polecają je, a także testują (na przykład na kanale YouTube lub Instagramie). Dodatkowo, liderzy opinii często uczestniczą w wydarzeniach branżowych, konferencjach lub pokazach produktów. Internauci polegają na opiniach osób wpływowych, ponieważ wiedzą, że są to eksperci z danej branży. Badania wykazują, że aż 70% nastolatków ufa bardziej influencerom niż celebrytom, a firmy zarabiają nawet 600% za każdą złotówkę, wydaną na influence marketing.



Współpraca z influencerem opiera się na różnych działaniach marketingowych, dzięki którym możliwe jest zwiększenie zainteresowania i zaangażowania klientów danej marki. Influence marketing może przybierać różne formy, takie jak dyskretny product placement, testowanie produktów, dedykowane konkursy w mediach społecznościowych, długofalowe działania promocyjne.

Raporty wskazują, że w 2020 roku branża influence marketingu będzie miała wartość około 10 miliardów dolarów. Właśnie dlatego właściciele firm coraz częściej wybierają współpracę z autorami blogów lub vlogów.



Korzyści związane ze współpracą z influencerami


Influence marketing mogą wykorzystać zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa. Bardzo duże znaczenie ma wybór odpowiedniego influencera oraz efektywnej strategii marketingowej, ponieważ dzięki temu można szybko dotrzeć do grupy docelowej.

Wśród najważniejszych korzyści, związanych ze współpracą z influencerami, można wyróżnić:

  • Wiarygodność marki

  • Generowanie sprzedaży, a także zwiększenie zysków firmy

  • Wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów

  • Wzrost rozpoznawalności produktów

  • Stworzenie autentycznej treści (contentu)

  • Kreacja pozytywnego wizerunku marki

  • Dotarcie do różnych grup użytkowników

  • Tworzenie społeczności wokół marki

  • Zmniejszenie szumu informacyjnego i natłoku informacji

  • Tworzenie oryginalnych treści, wzbudzenie zainteresowania u odbiorców

  • Zwiększenie zaangażowania odbiorców

  • Relatywnie niskie koszty

  • Treści tworzone przez influencerów mają duży zasięg



Zaletą współpracy z influencerem jest także różnorodność działań takich jak: wpisy na blogu, udział w różnych eventach, testowanie i rekomendowanie produktów, nagrywanie filmów, sesje zdjęciowe oraz unboxing. Szczerość, a także kreatywność internetowych twórców przekłada się zwykle na wzrost zainteresowania marką i jej produktami. Kolejną korzyścią, związaną ze współpracą z influencerami, jest możliwość dotarcia do młodszych odbiorców, którzy są zdystansowani wobec tradycyjnych reklam. Nastolatkowie ufają influencerom i polegają na ich opiniach.

Więcej na temat możliwości kampanii influence marketingu można znaleźć w dziale NOVITZKY DIGITAL.



Zagrożenia związane ze współpracą z influencerami


Współpraca z influencerami może także wiązać się z pewnymi zagrożeniami, wśród których można wyróżnić:

  • Realna groźba osłabienia pozycji marki na rynku (przez niedokładne dobranie influencera do specyfiki produktów)

  • Koncentracja na ilości treści, a nie na jakości

  • Znudzenie konsumentów

  • Stworzenie mało wiarygodnego obrazu marki

  • Brak pewności, że influencer nie zrobi czegoś, co negatywnie odbije się na wizerunku firmy

Niektórzy liderzy opinii promują wiele produktów na raz, a także są zorientowani na szybki zysk. W takiej sytuacji, działania marketingowe mogą nie być korzystne dla przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego marka nie powinna koncentrować się na liczbie followersów osoby wpływowej, tylko na efektywnej współpracy. Zgodnie z raportami, mniejsi influencerzy lepiej docierają do grupy docelowej i są bardziej autentyczni. Liderzy opinii powinni być zaangażowani w działania marki, rozumieć jej strategię oraz wizję produktów.



Podsumowanie


Skuteczna kampania z influencerem jest podstawą efektywnych działań marketingowych oraz zwiększenia rozpoznawalności produktów firmy. Współpraca z influencerami daje wiele korzyści i umożliwia rozwój marki, jednak tylko wtedy, jeśli działania są realizowane w sposób wiarygodny i dopasowany do grupy docelowej. Zgodnie z wynikami badania, przeprowadzonego przez „Influence Marketing Hub" aż 92% osób uważa, że współpraca z liderami opinii jest skuteczną formą komunikacji marketingowej. Korzyści związane ze współpracą z influencerami przewyższają zwykle zagrożenia, dlatego przedsiębiorstwa, którym zależy na uzyskaniu przewagi konkurencyjnej i dobrym marketingu, powinny zdecydować się jak najszybciej na influence marketing.


Jeżeli chcesz zadbać o swój wizerunek jak i Twojej Firmy, to NAPISZ DO NAS a zespół specjalistów z NOVITZKY GROUP skontaktuje się z Tobą w celu zaproponowania najlepszych rozwiązań!

Pomożemy Ci w szybki sposób dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców!


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#NOVITZKYGROUP

#WeCreateYourDreams

#influencer #marketing

Dane kontaktowe:

 

NOVITZKY GROUP


ul. Rzemieślników 6
03-684 Warszawa


+ 48 505 088 188


info@novitzky.pl

  • Facebook - NOVITZKY
  • Instagram - NOVITZKY
  • LinkedIn - NOVITZKY
160x75.png

© 2020 by NOVITZKY

NASZE USŁUGI:

DIGITAL

PUBLIC RELATIONS

EVENTS

CONCIERGE

CREATIVE

HUMAN RESOURCES

MANAGEMENT

CONSULTING