top of page

Marketing mobilny - jak skutecznie wykorzystać jego możliwości?



Rok 2019 przyniósł ogromne zmiany w zachowaniu konsumentów, a tym samym pociągnął za sobą konieczne modyfikacje strategii marketingowej, która teraz - jak nigdy wcześniej - musi skupić się na obszarze mobile.


Era mobilnego marketingu


Według raportu opublikowanego przez platformę eMarketer w maju 2019, przeciętny użytkownik spędza ok. 3 godziny dziennie wpatrzony w ekran smartfona. Liczba ta po raz pierwszy przekroczyła czas poświęcany na inne media - oglądanie TV, słuchanie radia czy surfowanie po Internecie za pośrednictwem komputerów i laptopów. Na przestrzeni ostatnich lat urządzenia mobilne zdominowały ruch w Internecie. Jak wskazują dane Insidera, już w 2018 roku 62% ruchu na stronach www pochodziło

z telefonów i tabletów, a przewaga ta systematycznie zwiększa się każdego roku.

Zmiany w zachowaniach internautów i „przejście na mobile” nie tylko wymogło na firmach dostosowanie się do aktualnych trendów, ale także stworzyło nowe możliwości na dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży produktów/usług. Przyjrzymy się bliżej, jak wykorzystać potencjał drzemiący w mobile marketingu.



Strona www przyjazna dla mobile


Coraz więcej użytkowników styka się z markami i przegląda ich strony internetowe na telefonie. Nic dziwnego, że dobrze zoptymalizowana witryna pod mobile powinna być jednym z podstawowych punktów strategii marketingowej każdej firmy, nie tylko tych działających w sektorze e-commerce. Dobre doświadczenie z mobilną wersją strony wpływa na wizerunek marki, poprawia komunikację z klientem, a także przyczynia się do wzrostu konwersji w kanale mobile.

Wiele sklepów online wciąż boryka się z przeprowadzeniem klienta przez proces sprzedaży na mobile. Szacuje się, że na telefonie zakupy robi tylko 20% konsumentów. Stosunkowo niski współczynnik konwersji wynika przede wszystkim ze zbytniego skomplikowania ścieżek zakupowych. Lata doświadczenia w NOVITZKY GROUP pokazały nam, że im prostszy i bardziej intuicyjny proces zakupu (zwłaszcza na telefonie!), tym większa szansa na domknięcie sprzedaży i zwiększenie zysków.

Strona zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych to także wyższy Page Rank

w SEO i lepsza pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, a dalej - prosta droga do zwiększenia wartościowego ruchu na stronie i pozyskania nowych klientów.



Aplikacje mobilne


W badaniu Economist Intelligence Unit marketerzy wskazali na aplikacje mobilne jako jeden z kluczowych obszarów, na których powinny skupić się działania marketingowe firmy w 2020 roku. To właśnie korzystanie z aplikacji jest wiodącą aktywnością (90%), którą wykonują użytkownicy na smartfonach. W świetle przedstawionych danych nie dziwi nagły wysyp aplikacji - swoją dedykowaną apkę mają już popularne sklepy

z różnych branży: modowej, wnętrzarskiej, a nawet te sprzedające artykuły spożywcze.

Aplikacje mobilne dają ogromne możliwości zwiększania zaangażowania i lojalności konsumentów wobec brandu. Ich atrakcyjność nie opiera się jednak wyłącznie na zbieraniu punktów, które można wymienić na darmowy produkt czy oferowaniu rabatów. Z perspektywy marek istotny jest zwłaszcza potencjał tkwiący w natywnych czujnikach takich jak lokalizacja GPS i wbudowana kamerka w telefonie. Opcje te pozwalają na precyzyjne dopasowanie komunikatów do użytkownika (np. do miejsca, w którym aktualnie przebywa) i nakłonienie klienta do zakupu nie tylko online, ale także offline.



Komunikaty reklamowe dostosowane do mobile


Włączenie kanału mobile do strategii marketingowej jest jednym z niezbędnych elementów, które mogą przesądzić o sukcesie kampanii reklamowej. Kierowanie spersonalizowanych reklam na urządzenia mobilne pomoże zwiększyć zasięg marki, dotrzeć do nowych grup klientów, a także przyczyni się do udoskonalenia działań remarketingowych. Kluczem w tym zakresie będzie dopasowanie komunikatów do urządzeń, na których mają być wyświetlane (inne w przypadku laptopów, a inne dla telefonów).

Łączenie różnych kanałów dotarcia to kierunek, w którym rozwijają się najwięksi gracze na rynku. Przykładowo, Google udostępniło niedawno nowe funkcje w GA, które umożliwiły zbieranie większych ilości danych, a tym samym lepszą optymalizację kampanii w Google Ads. Reklamy remarketingowe mogą być teraz wyświetlane na różnych urządzeniach, z których regularnie korzystają internauci, co wpłynie na zwiększenie efektywności przekazu.



Projektowanie ścieżek klientów


Uwzględnienie urządzeń mobilnych w różnych obszarach marketingu pozwoli na lepsze zrozumienie zachowania klientów i tego, w jaki sposób podejmowane są decyzje zakupowe. Sytuacja, w której klient widzi reklamę, wchodzi na stronę i kupuje produkt praktycznie się nie zdarza. Decyzja o zakupie jest często poprzedzona wielokrotnym kontaktem z marką, np. poprzez komunikaty reklamowe, social media, newsletter, content na stronie www itd. Do styczności dochodzi na komputerze, telefonie, laptopie,

a także w świecie offline.


Analiza danych z różnych kanałów pozwoli na nakreślenie ścieżki klienta i wyciągnięcie wartościowych wniosków niezbędnych do zoptymalizowania strategii marketingowej. Zrozumienie tego, jak postępuje klient i jakie są jego potrzeby jest bowiem podstawą do ulepszenia produktu i działań marketingowych firmy, co w dalszej perspektywie pozwoli na wyprzedzenie konkurencji i odniesienie sukcesu w branży.



Jeżeli chcesz zadbać o strategię marketingową Twojej Firmy, to NAPISZ DO NAS a zespół specjalistów z NOVITZKY GROUP skontaktuje się z Tobą w celu zaproponowania najlepszych rozwiązań!


autor: Piotr Nowicki, NOVITZKY GROUP


#MobileMarketing

bottom of page